Avustralya'da Okul Öncesi Eğitim Uygulamaları
Avustralya'da okul öncesi eğitimi konusunda gelişmeler ve genişlemeler bilhassa ikinci Duya Savaşı'ndan sonra meydana gelmiştir. Bu ülkede Uluslar Topluluğu Sağlık Dairesi, her başkentte Lady Gowrie Merkezi diye bilinen bir merkez oluşturularak deneysel çalışmaların yapılması ve teşvik edilmesi amacını güden bir merkez olarak çalışmaktadır. Eyaletlerden ikisi bu alanda resmi eğitimin bir parçası olarak bir başlangıç yaptıkları, Yeni Güney Gal'in 10 yuva işletmekte olduğu, Tasmania'nın 52 merkeze para yardımı yaptığı, diğer eyaletlerin kaynaklarının kıt olmasının bir sonucu diğer eğitim uygulamalarına öncelik tanınması gerektiği düşüncesiyle bu okul öncesi alanına girmekte isteksizlik gösterdikleri anlaşılmaktadır.
Bu ülkede okul öncesi çalışmaların önemli bir bölümü bağışlarla desteklenmekte ve bazı eyaletlerden yardım alan Bağımsız Anaokulları Birliği (Free Kindergarten Union) gibi gönüllü kuruluşlarca yürütüldüğü, Victoria'da Sağlık Dairesi her çocuk için bir miktar para yardımı yaptığı, bina yapımlarında da yardımda bulunduğu, Melbourne Kindergaten Training College (Anaokulu Öğretmeni Koleji) de aynı kaynaktan para yardımını aldığı belirtilmektedir.
Avustralya'da okul öncesi eğitiminin bütün memleket ölçüsünde sürekli yayılmasını sağlamak amacıyla Avustralya Okul öncesi Derneği (Australian Preschool Association) adını taşıyan bir örgütün kurulduğu belirtilmektedir. Bu örgütün başına federal düzeyde bir görevlinin getirildiği, derneğin iki yılda bir sırasıyla eyaletlerde toplantılar yaptığı, 1962'de derneğe bağlı 900 kadar merkezin bulunduğu, bu merkezlerde eğitim gören çocuk sayısının 41.000 olduğu belirlendi.