Bebeklerde Yemek Seçme
Bebekler sadece bir yiyeceği kabul ederek diğer tüm yiyecekleri yemeyi reddedebilirler. Bağımsız bir kişilik sergileyerek kararını seçtiği o özel yiyecekten yana verebilir ve başka hiçbir şey yemeyebilir. Bu da elbette doğal olarak anne baba ile olan ilişkisinde çatışmanın yaşanmasına yol açar.
Bebeklerin besin seçmesi genellikle travmatik beslenme deneyimi olan, ameliyat ya da hastalık geçirmiş ya da geçirmekte olan bebekler de görülür. Böyle bir durumda bebek tarafından bastırılmış olan ve besin seçme olarak ortaya çıkan olumsuz geçmiş deneyimlerin etkisi söz konusudur. Oyun yöntemi kullanılarak bebeğin bu olumsuz deneyimler üzerine bir bakıma konuşturulmaya ihtiyacı vardır.
Bebeklerde görülen besin seçme probleminin post-travmatik beslenme bozukluğu ile karıştırılmaması gerekir. Bebeklerin yiyecek seçmesini post-travmatik beslenme bozukluğundan ayıran şey bebeğin uykularının düzenli, davranışlarının hırçın ya da bebeğin içe dönük olmamasıdır.
Çocuklarda yemek seçme
Sadece pilav yiyen, geri kalan bütün yiyecekleri yemeyi reddeden, on altı aylık bir bebeği örnek vermek istiyorum. Yemek seçmesi dışında başka hiçbir problemi yoktu. Küçük kızı başka bir şey yemeye ikna etmek için anne baba bir hayli çabalamış; ama hiçbir sonuç alamamışlardı. Küçük kız ile anne babanın kurduğu ilişkiye bakıldığında anne baba arasında büyük bir yaklaşım farkının varlığı göze çarpıyordu. Baba, kızının her istediğini yapma eğilimindeyken, anne daha otoriter olmaya çalışıyordu. Bu yaklaşım farkı eşler arasındaki ilişkinin de zamanla bozulmasına neden olmuştu. Aralarındaki tutum farklılıkları nedeniyle evde bir yemek düzenini de sağlayamamışlardı. Ayrıca kendileri de zaten evde belirli bir yeme düzeni olmasını arzu etmiyorlardı. Anne baba bir düzeni oturtma çabasından tamamen vazgeçerek her şeyi akışına bırakmışlardı. Oysa küçük kızın evde tutarlı bir düzenin varlığına ihtiyacı vardı. Anne babanın her ne kadar kendileri istemese de evde çocuklarının gereksinimlerini dikkate alarak, duygusal açıdan büyüyüp yetişkin olarak sorumluluk almaları gerekiyordu. Anne babanın kızlarının düzene olan gereksiniminin farkına varmaları ve bu doğrultuda kendilerini duygusal olarak olgunlaştırmaları kısa zamanda sorunu çözmelerini sağlamıştı. Kızları sadece pilav yiyerek içinde yaşadığı düzene direnç gösteriyor, protestosunu da pilav dışında tüm yiyecekleri reddederek ifade ediyordu. Bu örnekte de açıkça görüldüğü gibi bebeklerin/çocukların istenmeyen davranışları aslında hep bir ihtiyacı anlatır. Problem davranışın, bir ihtiyacı anlattığı şeklinde yorumlanması beraberinde çözüm yolarını da getirir.