Arabada Çocuklar için güvenlik önlemleri
Çocuk Güvenliği
Çocuk, küçük bir yetişkin değildir. Bu nedenle otomobillerde çocuklar için özel önlemler almak zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Batı ülkelerinde bu nedenle 12 yaşından küçük (yani boyları 1.50 m.'den kısa ve 40 kilodan hafif olanların) çocukların sürücünün yanında oturmaları yasal olarak yasaklanmıştır. Ayrıca çocukların arka tarafta da korunmaları gerekir.
Çocuklar için geçerli emniyet önlemleri üç sınıfa ayrılır:
Sınıf A: Yatarak yolculuk yapacak bebekler;
Sınıf B: 15-18 kg. arasında ve oturarak yolculuk edecek 1-3 yaş grubu çocukları;
Sınıf C: Bunlar için emniyet kemerleri de vardır.
Emniyet koltukları veya yatakları, başka hiçbir amaçla kullanılmamalı, bir kazadan sonra mutlaka değiştirilmelidir.
Etiketler: Trafik Kazaları
Kasklar, Motorsiklet kask, Kask Kullanımı
Kask, ne zaman takılır? Kask Nedir
Genellikle motosiklet sürücüleri, yarı açık yerde araç kullananlar, kask taşımalıdır. Aslında bütün motosiklet sürücülerinin kask taşıması gerekir.
Kask seçimi ve Kask Takmak
Daha kalın ve bir de gözlük taşınmasına gerek bırakmayan kasklar, daha emniyetlidir. Soğuk ve yağmurdan da daha iyi korur. Daha büyük güvenlik sağlar.
özellikle "uçak" tipi denen kasklar, daha hafif olup, şehir içinde kullanışlıdır.
Seçeceğiniz tip hangisi olursa olsun, yekpare olmasına dikkat edin.
Kask seçerken dikkat etmeniz gereken hususlar:
Boyunuza uygun olması ve kulaklarınızı sıkıştırmaması;
9 Gözlüklüyseniz, bunları takmanıza engel olmaması;
Miğferin arka kenarının başınız arkaya kaydığında, ense kemikleriyle temas etmemesi;
Birinin, belkemiğinizi kırmadan kaskı çıkartabileceğinizden emin olması.
Kask nasıl çıkarılır?
Travmalı ve belkemiğinin zarar görmüş olmasından endişe edilen her türlü kazazede için gereken önlemler alındıktan sonra, kurtarma faaliyetine girişileceğine göre, kaza geçiren bir motosiklet sürücüsünün de kaskını çıkarmak, tehlikeli bir olay değildir.
Kaskı çıkarmak için, iki kişi gerekir. Birincisi, bütün işlem sırasında yaralının baş-boyun-gövde ekseni muhafaza etmeye çaba gösterir. Bunu da yaralıyı çenesinin altından ve ensesinden tutarak sağlar. Operasyon sırasında bu tutuş, asla aksatılmamalıdır. Baş-boyun-gövde, bir blok halinde tutulmalıdır. Yanlış bir hareket, ölüme sebep olabilir. Bu sırada ikinci kurtarıcı da yavaşça kaskı çıkartır.
Bu nedenle kask alan motosikletçiler kaskın başlarından kolayca çıkıp çıkmadığını kontrol etmelidir. Bunun İçin boynu bükmemek gerekir
Etiketler: Trafik Kazaları
Kazaların önlenmesi, kazalar nasıl önlenir
Siz de kendinizin ve ailenizin yaşamından sorumlusunuz. Elbette kazalarda alın yazgısının da payı var, ama böyle diye eli kolu bağlı kalınmaz. Önlem, elbette tedaviden daha iyidir. Bu nedenle herkes daha güvenilir koşullarda olabilmek için gerekeni yapmayı, bir disiplin olarak kabul etmelidir.
Sürüş
Bir sürücünün dikkati, çeşitli faktörlere bağlıdır:Ruhsal durumu, fizik kondisyonu, aracının durumu gibi...
Sürücünün ruhsal durumu
Otomobil, hiçbir zaman bir boşalma aracı olmamalıdır. Serinkanlılığınızı hep koruyun, Kendinizi hiçbir zaman yargıç (cezalandırmak, hem kendinizin, hem de başkalarının hayatını tehlikeye atar) veya bir şampiyon (yol koşulları kötüyse, yavaşlayın) yerine koymayın. Her iki durumda da uyanık ve ihtiyatlı olun
Sürücünün fizik durumu
• Özentisiz olun: Alkol, çok az dozlarda alınsa bile, hızla refleksleri yavaşlatır, dalgınlaş-tırdıkça, tehlikeli olmaya başlar. Hele alkole alışık olanlarda daha da tehlikelidir.
Ayrıca iyi bir yemek de, sindirim süresini uzatıp, insana uyku hali getirir. Aynı şekilde aç olarak araba sürmek de tehlikelidir.
• İlaçlara dikkat! Doktorunuza, verdiği ilaçların dikkatinizi dağıtıp dağıtmayacağını mutlaka sorun.
• Sürücü, yorgun olmamalıdır. Yorulmamak için, oturma yerinize ve başınızı dayadığınız yere dikkat edin. Sürücü yeriniz rahat olsun, kumanda aygıtlarına kolay ulaşın. Yorgunluk belirtileri kolay anlaşılır: Omuzlarda, kaslarda ağrılar, hatta kramplar, gözlerde ve saçlarda yanma, sulanma, öne düşme eğiliminde ağır bir baş, görme zorlukları ve yola dikkati verememe. Bu belirtileri farkettiğiniz anda, önünüzde 10 km'lik bir yol kalmış olsa bile, durun. Çünkü tehlikedesiniz demektir! Dinlenin, havalanın ve yürüyün...
Güvenlik önlemleri
Trafik kurallarına ve yol işaretlerine uyun. Zorunlu olmasa bile, güvenlik önlemlerine uyun (çocuk koltuğu gibi).
Bunlar sizi sıkmak için değil, felaketten korumak için düşünülmüştür.
Emniyet kemeri Nedir, Emniyet Kemeri Takmanın Yararları Önemi
örneğin, sizin ön cama doğru fırlamanızı, arabadan dışarı yuvarlanmanızı önler. Emniyet kemerlerinin çeşitli tipleri vardır:
Karın altı kemerler;
Diyagonal kemerler;
Koşum takımı da denilen askılı kemerler;
Üç noktalı, otomatik veya sade kemerler.
En büyük güveni sağlayan ve pratik olanı, sonuncusudur.
Emniyet kemeri ne zaman takılır?
Emniyet Kemeri Kullanma Her zaman, hatta beş dakikalık bir yolculukta bile. Hem de zorunlu olmasa da.
Kullanım için birkaç öğüt:
• Yola çıkmadan önce yanınızdakilere kemerin nasıl takılıp çıkarılacağını gösterin:
Göğüs kısmının boyna çok yakın olmamasına dikkat edin (gerekirse, siz ayarlayın).
Etiketler: Trafik Kazaları
Bir yaralı, araçtan nasıl çıkarılır?
Yaralı olarak bir otomobilin içinde bulunan kazazedeyi, ancak zorunlu ise çıkarabilirsiniz (yangın gibi). Araba içinde kalmış bir kazazedenin dışarı çıkarılması, en az yetişkin dört kurtarıcı gerektirir, öncelikle kazazedenin baş-boyun-gövde eksenini korumaya çalışarak ve aracın eğrilip bükülen yerlerini bu amaçla etkili biçimde keserek kendisini dışarı çıkartmak gerekir.
Yardım gelinceye kadar, bazı gerekil işleri yapabilirsiniz. Yaralının arkasına geçip, bir elinizle alttan çenesini, diğeriyle ensesini tutun ve pozisyonunu bozmadan başını kaldırmayı deneyin. Böylece baş-boyun-gövde eksenini koruyarak, solunum yollarını rahatlatabilirsiniz.
Eğer tek başınıza iseniz ve yangın gibi acil bir durum yoksa, bu pozisyonda uzman kurtarıcılar gele
bekleyebilirsiniz. Yardım gelene kadar baş- boyun-gövde ekseninin dik kalmasını çekerek sağlayabilirsiniz
Kazazedenin başını dışarı çıkartmak için, kapı sizi engeller biri size yaralının baş-belkemigi ekseninin dikliğini korumakta yardımcı olurken,
siz de onu olduğu yerde çevirebilirsiniz. Gerekiyorsa ayaklarını da pedallardan çekin (üçüncü kurtarıcı).
daha sonra yaralı bir hamlede, dördüncü kurtarıcı yardımıyla arka koltuğu yatırılır. Bu işlem sırasında yalnız başı değil ayak bileklerini de çekmek gerekir ki, yaralının bacaklar, araba dışına kadar taşsın.
Yaralıların hayatını daha fazla tehlikeye atmadan yardım beklemeniz mümkün değilse, altta, solda ve altta gösterilen yöntemi uygulayarak, koltukla direksiyon arasında sıkışması tehlikesi diğerlerinden daha büyük olan kazazedeyi kurtarabilirsiniz. Ancak araçtaki diğer yolcular da arka ve ön koltuk arasında sıkışmış olabilirler. Bu durumda yangın çıkması veya daha bir başka tehlike varsa, aşağıdaki ilkelere uyun:
— Baş-boyun-gövde eksenine uyun;
— Başı arkada ve çekerek tutun;
— Yaralıyı elden geldiğince az oynatın. Yineliyoruz: Bu durumların dışında, yaralıların çıkarılmasını kesinlikle uzman kurtarıcılara bırakın. Onları beklemeyi bilin.
Doktorların Tedavisi
Batı ülkelerindekinin aksine, Türkiye'de trafik kazalarında acil yardım sağlayacak uzman ilkyardım hastaneleri yoktur. Hatta birçok hastanelerimizde ilkyardım servisleri dahi gereksinimlere cevap verememektedir.
Bu nedenle bütün hastanelerde acil tıbbi yardım, olaya el koyan bütün servisler tarafından uygulanmalıdır. Ayrıca kaza yerine yakın bütün doktor ve sağlık personeli de seferber olarak, ilkyardım faaliyetine katılmalıdır.
Ancak böyle bir davranışla, ülkedeki ilkyardım eksikliği telafi edilebilir.
Yaralının bedeninin sedyeye yatırılması sırasında leğen kemiğinin bacaklarının ekseninde bulunması ve diğer kurtarıcıların hareketlerine uygun kaydırılması gerekir. Bu nazik işlemin ancak uzun kurtarıcılar tarafından gerçekleştirilebileceği kolayca anlaşılır.
Etiketler: Trafik Kazaları
Baygın yatan yaralılar için ilk müdahale
Baygılık, Baygınlık Hissi
Yerde baygın olarak yatan kazazedeler, bir kafatası örselenmesi nedeniyle komaya girmiş olabilirler. İster yaya, ister motosikletli, ister çarpışma sonucu aracından dışarı fırlamış sürücü olsun, hepsinin belkemiği zedelenebilir.
Dolayısıyla bu tür yaralılara bir yandan kendilerini yan emniyet pozisyonuna getirerek solunum yollarını rahatlatmak, bir yandan da başlarını çekerek, bu girişim sırasında ve sonrasında belkemiğinin hareketsizliğini sağlamak gerekir.
Bu pozisyonu sağlamak için iki kurtarıcı gereklidir: Biri kazazedenin başında bir eliyle çenesini, diğeriyle kafasının arkasını belkemiği ekseni düzeyinde çekerken, diğeri kazazedenin bedenini gerekli pozisyona getirmek için yavaşça çevirir. Dikkat! Yaralının hası, ancak kalınca bir desteğe dayandırıldıktan sonra bırakılmalıdır (yastık, çanta, katlanmış ceket). Böylece belkemiğinin düz durumda kalması sağlanır.
Bu pozisyonda, kazazede kendi kendine soluyabiliyorsa, yardım gelene dek, baygın bile olsa kalabilir. Yan yatırıldığında, kusma veya ağız nahiyesindeki kanamalar yüzünden boğulmaz. Dili de solunum yollarını tıkamaz Yaralı daima sert bir sedyeye yatırılmalıdır. Hastaneye taşınacağı cankurtaran da bu pozisyonda olmalıdır.
Baygınlık Geçirme Durumunda Solda ilk diz çöken kurtarıcı, bir elini kazazedenin çene altına, diğer elini de başının arkasına dayayarak, baş-boyun-gövde eksenini korumayı dener. Diz çöken ikincisi, gövdenin düzeyini sağlar.
Kazak yada ceketlerden oluşturulan bir yastık, kazazedenin başının altına yerleştirildikten sonra, ikinci kurtarıcı kazazedeyi kalçasının altından ve ön kolundan kavrayarak, yan pozisyona getirir.
Bu kurtarma işini iki kişiyle gerçekleştirmek, son derece önemlidir. Çünkü ancak bu koşullarda belkemiğinin eksenini düz olarak tutmak ve omuriliği zedelememek mümkün olabilir.
Kazazede yan emniyet pozisyonuna getirildikten sonra, başında bulunan kurtarıcı, elini çenesinin altına doğru kaydırarak çekmeli, son anda başı bükülmekten kaçınmalıdır.