Trafik Kazalarında İlkyardım

Trafik kazalarında İlkyardım

Kendiniz ve diğerleri için ilk tehlikeler at­latıldıktan sonra, kurtarma ve önlem işlem­lerine girişin Yeterince yardım gönderilmesi için kazazedeleri sayın.

Kazadan sonra görüldüğü gibi, korku ve heyecandan çekip giden kazazedelerden çeki­nin: Bunlar kaza yerinden uzaklaştıktan sonra geçirdikleri şok yüzünden yığılıp kalır ve unu­tabilirler. Kaza yerinde bulunan diğer tanık­lara, kazazedelerin kaç kişi olduklarını sorun.

Üstü kapalı bir yerde (çit arkası, hendek) fırlayıp kalan yaralılar olabileceğini de düşünün.


Yardım ekipleri gelince, verilen emirlere uyun, bilgi verin, yardım edin, heyecanlıları sakinleştiriri ve oturup kazayı seyreden me­raklıları, kendi başlarına da bir kaza gelebi­leceğini hatırlatarak uzaklaştırmaya çalışın. İlkyardımın başladığı bir kazaya rastlarsanız, durmayın, sadece yavaşlayın ve kurtarıcıların çalışmasını engelleyen "tehlikeli meraklı"lardan olmayın.

Trafik kazası geçiren birini asla tek başı­nıza arabanıza taşımayın. Çünkü öldürebilir­siniz! Bu işi hastabakıcılara ve kurtarmaya ge­len doktorlara bırakın.