İlk Yardım Acil Bakım Hizmeti

İlk Yardım ve Acil Bakım Hizmeti Veren Kurumlar

İlk yardım ve acil bakım hizmetleri, Koruyucu Sağlık Hizmeti veren I. Ba­samak ve Tedavi edici Sağlık hizmeti veren II. ve III. Basamak Sağlık Hizmet­lerine ait Sağlık Kurumlarında verilir.

İlk yardım ve acil bakım hizmeti veren sağlık kurumları kırsal alandan, kentsel alana doğru olmak üzere;

Sağlık Evleri, Sağlık Ocakları,
Sağlık Grup Başkanlıkları,
Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezleri,
Dispanserler, Devlet hastaneleri,
Özel dal ve yüksek ihtisas hastaneleridir.

Devlet hastaneleri ve özel dal hastanelerinde ACİL SERVİS'ler yapılmıştır. Acil servisler acil bakım ünitesidir. İlk yardım için baş vuran kazaze­de ve hastalara önce ilk yardım sonra acil bakım ve tedavi hizmeti verilir.

Acil servisler, hastayı iyileştirmek, hali hazır durumunu kontrol altında tutmak, komplikasyonları önlemek ve tedaviyi kolaylaştırmak üzere modern ci­hazlarla donatılmıştır.


Acil servisler, haberleşme ve ambulans ağı ile acil sağlık sistemi zincirinin hastaneden önceki halkasıdır. Hastanenin her türlü teşhis ve te­davi imkanlarından yararlanır.

Acil bakım üniteleri kamuya ait hastaneler dışında özel hastaneler, üniversite hastanelerinde vardır.

ilk yardım ve acil bakım üniteleri, işçi çalıştıran sanayi kuruluşlarında iş ve işçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yasalar gereğince zorunlu olarak açılır.

Ana arter adı verilen şehirlerarası oto yol üzerindeki sağlık kurumları acil servislere sahiptir. Bu merkezler, toplu yaralanma ile sonuçlanan trafik kaza­larında ilk yardım ve acil bakım hizmeti sunabilecek personele, ambu­lanslara ve cihaz donanımına sahiptirler.