İnterval Antrenman

Çok kısa süreli, maksimum eforla yapılan bir kaç kasıl­ma ve ardından yine oldukça kısa bir dinlenme periyodu ile yapılan çalışma tarzına interval antrenman denir. Bu çalışma anaerobik gelişme çalışmaları­nın temelini oluşturur. İnterval antren­manda, dikkat edilecek en önemli nokta, kısa süreli maksimal kasılmaların, spor branşlarına uygun ve yarışmadaki tem­posuyla, yani yeteri kadar hızlı yapılma­sıdır. Böylece kasların anaerobik kapa­sitelerinde artışla birlikte, o spor bran­şına özgü motor becerilerin de gelişme­si sağlanmış olur. interval antrenman­da, egzersiz gruplarının süresini birkaç saniyeden birkaç dakikaya kadar uzat­mak olasıdır. Bu süreyi sporcunun ge­reksinimine ve koşullarına göre belirle­mek en uygunudur.

İnterval Antrenman Metodu

Bu metot ile dayanıklılık daha ekonomik ve daha hızlı olarak sağlanır. Çalışmalarda esas nabzın dakikada atım sayısı 120-180 arasında değişmelidir. Çalışma anında nabzın sayısı 180'e erişirse dinlenme verilir. 120 nabız atımında ise çalışma­lara yeniden başlanır.

İnterval Sprint

Atletlerin 3 mil (4800 m) mesafede 80 m. sprint 50 m jog şeklinde yaptığı antrenman metodudur. Örneğin; 400 metrenin üzerindeki çalışmalar için atlet 4x40 m. sprint, her sprintten sonra 50 m jog ve her set 12 dk yapılır. 12x4x40 m. İlk birkaç sprintten sonra kas yorgun­luğu oluştuğundan atlet diğer tekrarlarda en yüksek süratte gelemeyebilir. Bu se­bepten ve uzun mesafeli antrenman seanslarındaki (3 mil kadar) bu tip çalışma­lar aerobik sistemin gelişmesi için uygun çalışmalardır.