Otizm ve Otistik Cocuklar Otistik Nedir

Otistik Nedir, Otizm ve Otistik Çocuklar Hakkında

Muayenehaneme 7 yaşındaki çocuğu annesi ve babası getirdi. Annesi yakın yere oturdu ve erkeksi tavırla anlatmaya başladı. Babası ise sessizce köşeye kuruldu.
"Doktor bey, bizim çocuk 3.5 yaşına kadar normaldi. Sonra içe kapandı. Arkadaşlarından koptu. Hiç konuşmuyor, devamlı bir şeyler yemek istiyor. Yalnız bazen, işine geldiği zaman 1-2 kelime söylüyor."

Çocuk, bu arada sanki kendisi ile ilgili şeyler konuşulmuyormuş gibi, etrafta ilgisiz bir şekilde ellerini duvarlara vuru­yor, zıplıyordu. Kendisine ismiyle seslenerek bakmama rağ­men, göz göze gelmek mümkün değildi. Küçükken, ateşli bit rahatsızlık veya havale geçirmiş de değildi. Hemen annesine çocuğa kimin baktığını sordum. Aldığım cevap beni şaşırtma­dı.

"Doktor bey, ben çalışıyorum. Çocuğa kadın tuttum. Fakat hiçbirinden memnun olmadım. Tam 14 kadın değiştir­dim. Çocuk, bazen gün aşırı değişik kadın görüyordu."


Bu çocuğun rahatsızlığının sebebi açıktı. Anne ile ilişkile­ri kopmuş, insanlarla bakıcı kadınlar aracılığı ile açılmak is­temişti. Fakat soğuk ve kültürsüz bu kadınlar çocuğu adeta insanlara küstürmüş ve kapanmasına yol açmıştı.

Annesine, çocuğun geri zekalı olmadığını ve "otislik çocuk" denilen bir rahatsızlığa musap olduğunu izah ettim. Onu bol bol kucağına alıp sevmeli, geçmişteki kayıplarını ka­patmaya çalışmalıydı. Ayrıca reçetesini düzenledim, tavsiye­lerde bulundum ve 2.5 yaşındaki güzel kız çocuğunun bu du­ruma düşmemesi için çaba göstermesi gerektiğini izah ettim.