Astim Bagisiklik Tedavisi

Astım’da Bağışıklık Tedavisi

Bazen astımı denetim altına almak için gösterdiğiniz bütün ça­balar yetersiz kalabilir. Evdeki bütün tozları yok etseniz, doğ­ru egzersiz yapmayı öğrenseniz ve doğru ilaçları doğru dozlar­da alsanız bile, astım atakları gelişebilir. Böyle bir durum kar­şısında, hekim bağışıklık tedavisini düşünebilir. Bu yöntem yalnız yaklaşık 20 hastadan l'ine uygundur; ama işe yaradı­ğında son derece etkilidir.

Burada yalnızca kısa bir özetle yetiniyoruz. Ba­ğışıklık tedavisi alerjiye yol açan alerjeni çok az miktarda içe­ren iğnelerin aralıklı olarak yapılmasına dayanır. Bu iğnelerin her yapılışında vücudunuz alerjene karşı antikor üretir. Bu an­tikorlar alerjenleri daha bir astım atağını tetiklemeden yakalar. Zamanla alerjene karşı direnç gelişir. Başka bir deyişle, eski­ye göre daha az alerjik tepki gösterirsiniz.

Bağışıklık tedavisine yavaş ilerleyen bir süreç olması nede­niyle aylar ya da yıllar boyunca devam edilir. Süre bu kadar uzasa da, bazen tam başarı sağlanamayabilir. Bağışıklık teda­visi yalnızca astıma bir alerjenin yol açtığı kesinlik kazandık­tan ve bu alerjenin ne olduğu kesin olarak belirlendikten son­ra başlatılır. Çoğu vakada bağışıklık tedavisi son seçenektir. Her zaman en iyisi sizi soluksuz bırakan şey her neyse, ondan sakınarak astımı denetim altında tutmaktır.

İşin doğrusu şu ki, bağışıklık tedavisini mucize yaratacak bir yöntem olarak görmemek gerekir. Bir kere çok pahalıya çı­kabilir. Genellikle bir yıl boyunca birçok kez idame dozda iğ­nelerin yapılması gerekir. Astımın egzersiz, enfeksiyon, du­man, gaz, soğuk hava gibi sorunlardan kaynaklanması duru­munda işe yaramaz. Bağışıklık tedavisi başanya ulaşsa bile, yine astım ilaçları kullanmanız ve ilgili alerjenden sakınmanız gerekebilir.